17 september 2005

Boter horen

Veel mensen, die veel van hun huisdier houden, dichten het allerlei bijzondere (karakter-)eigenschappen en kenmerken toe die zo’n beest helemaal niet heeft. Liefde maakt blind… (of zwiets).
Ik doe dat niet. Nooit niet.
De bijzonderheden van onze kat(ten) waarover ik zo graag verhaal –
soms en toen – zijn gewoon echt waar en authentiek.
En zo wil ik het nu al weer graag hebben over Berghi. Behalve dat (ook) hij geboren is in een verkeerd lichaam, en dat hij precies weet waar hij niet op moet knoeien, heeft ie nog een speciale gave. Berghi kan………

… boter horen!

Nee, niet beter horen… u leest het goed…: bOter horen.
Het dekseltje is nog niet half van het kuipje Blue Band afgetrokken (dat gaat gepaard met een typisch geluid) of Berghi, die dol is op Blue Band bak- en smeerboter, staat al met z’n tong op z’n tenen, kwijlend in de keuken.

Nou heb ìk wel ‘ns gehoord van
Pavlov, en dan snappen júllie nu wel hoe het komt dat Berghi boter kan horen.

(Ik ben een slechte moeder.)

1 Comments:

At 23/9/05 7:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind joe helemaal geen slechte Moedert! Berghi mag toch ook weleens snoepen!? (Al is 't maar omdat ie je al wel eens heeft 'gematst' aangaande de chocomel.) Pj vindt dat B. 't zelf moet weten. Netje vraagt zich af of zij dan ook 'een slechte Moe is' aangezien zij Iggy ook weleens van de boter heeft laten snoepen...

 

Een reactie posten

<< Home