24 november 2005

Live-verslag



Mijn eerste vakantiedag in een rijtje van 6 ongeveer, en ik zit - as we speak - op de toko van Grotebroer en zijn handlangers te passen, omdat de heren directeuren vandaag deel II van de (verplichte) cursus 'Bloedblussen' volgen. Nou ben ik wel speels, maar als het er op aan komt, heb ik van (hun) speelgoed weinig tot geen verstand, laat staan van hun klanten, hun leveranciers, hun bevoorrading en dergelijke. Gelukkig is Zoli, de leukste, knapste, slimste, vriendelijkste, handigste en veelzijdigste Hongaar die ik ken, er ook.
Toch moet ik steeds aan
deze reclame denken, en moet ik opletten dat ik - nadat ik de telefoon keurig opneem met: "Platotoys, met Claudy, goedemorgen" - niet zeg van: "Best druk... in je eentje!".

(Nee, als iemand dat nu mag denken of zeggen, dan is dat Zoli, die hier vanmorgen al om 6.30u aan het werk was, de voorraad uit z'n hoofd kent, de chauffeur van GLS koffie geeft, nu 47 pallets aan het uitladen is met Meneer Heffels, facturen en verzendlijsten maakt, en de rust zelve is, wel.)