08 februari 2006

De Heilige Drie-eenheid


Mensen vragen me wel eens: "Hoe was het eigenlijk in Edinburgh, Claudy?". Anderen vragen: "Hoe was (het met) Nick Cave?'. En weer anderen vragen: "Hoe is het vliegen met Easyjet?".

Deze mensen en anderen zou ik het volgende willen zeggen:
In Edinburgh was het goed, fijn, mooi, mooi weer, geen regen, gezellig, sfeervol(k), sympathiek, bijzonder, lekker, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nick Cave was goed, goed bij stem, in een prachtig theater, tof, op dreef, rauw en soms zacht, lekker, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vliegen met Easyjet is goed, aan te bevelen, goedkoop, no nonsense, betrouwbaar, makkelijk.

Maar ja, na alle eerdere plezierige ervaringen met Groot-Brittanië, Nick Cave en Easyjet (waar wat mij betreft gerust ook 'RyanAir' gelezen mag worden), ben ik behoorlijk kritiekloos, zo niet haast dogmatisch, ten aanzien van deze drie fenomenen geworden.
Ik zou dus niet al te veel waarde aan mijn mening hechten als ik al die mensen die mij dit allemaal vragen, was.


p.s.
@ Ary: je krijgt de groeten terug!
@ Pollie (en andere geïnteresseerden): ff serieus, ik ben erg te spreken over vliegen met Easyjet. Het is, zoals ik al schreef, goedkoop en makkelijk (eenvoudig boeken via Internet, en als je, zoals wij een keer hadden, het vliegtuig mist, stap je gewoon op de volgende vlucht als daar nog plaats is natuurlijk, zonder extra kosten of gedoe). Geen (vieze) vliegtuigmaaltijd, maar die heb je ook niet echt nodig tijdens een vlucht van een uur ofzo. Geen toegewezen stoelen, maar gaan zitten waar plek is. No nonsense (dus). Ik heb wel het idee dat Easyjet in de loop van de tijd stiekem wel iets duurder aan het worden is. Dat geldt, volgens mij, (nog) niet voor RyanAir. Daar betaalden we vorig jaar augustus €0,99 (excl.) voor een enkeltje naar Londen, een lachertje. En als je, zoals wij, dichter bij Eindhoven ("thuisbasis" van RyanAir) woont dan bij Amsterdam ("thuisbasis" van Easyjet), is RyanAir dus nóg interessanter dan Easyjet.
Tot zover mijn reclamepraatje (zou het nog wat opleveren?).


4 Comments:

At 9/2/06 8:36 p.m., Blogger ary said...

Die Nick, eigenlijk best een sociale man ;-)

 
At 10/2/06 1:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

En sympathiek ook best wel.

 
At 10/2/06 9:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb net verbazing je stukje gelezen over Easy Jet. Goed mijn vraag komt door dat programma op tv waar alles steeds fout gaat. In ieder geval heb jij hier geen last van en goedkoop is het zeker, al sloeg ik steil achterover wat betreft Ryan Air. 1 euro? Echt? Dat is wel heeeeel goedkoop.

 
At 12/2/06 12:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja, echt! Maar dat was dus wel de 'kale' prijs van een enkeltje. Met allerlei toeslagen en belasting(en) erbij, wordt het wel een 15 á 20 Euro.
(Grotezus is vorig weekend ff naar Rome geweest. Haar 'kale' enkeltje bij RyanAir kostte €0,14. Echt!)

 

Een reactie posten

<< Home