27 april 2006

Gefopt

Erg origineel ben ik met het ‘thema’ van dit logje niet – o.a. zij ging me voor, en met haar waarschijnlijk nog vele anderen – maar het is dan ook een dankbaar onderwerp: hoe je (zoekende) surfers van divers pluimage onbewust soms fopt met je (oude) weblog.
Neem de dierenliefhebbers. De dieren(lief)hebber die – misschien wel dringend – met Google zocht naar informatie over hoe hij/zij zijn/haar
konijn moet schminken, kwam in ieder geval alvast bedrogen uit toen hij/zij in het Google-resultatenscherm klikte op ‘Avonturen… etc.’. Ik weet niets van schminken, laat staan van konijnen -. Ik heb geen medelijden met deze “beestachtige” bezoeker om zijn/haar vruchteloze bezoek aan mijn webstek. Eigen schuld, dikke bult, en na-na-na-na-naah (*Claudy trekt lange neus*); wie zijn dier wil beplamuren met make-up of schminck – je reinste mishandeling - heeft hier niks te zoeken.
De (oprecht) dierenliefhebbende zoekende die wil weten
hoe lang een cavia slaapt – ach gut, wat liiiiiief – kwam ook niet veel verder toen hij/zij hier belandde. Ik heb ooit een cavia gehad (wat zeg ik… méérdere, en dan allemaal inteelt maar dat was de schuld van Mort (bijnaam), de mannetjescavia van Kleinezus) en ik weet álles van slapen, maar van de slaaptoestand van de cavia dan weer niet zo, want ik sliep altijd als mijn cavia sliep.
Eerlijk is eerlijk: de vele mensen met een
identiteitscrisis heb ik een heel eind op weg geholpen met een paar verhaaltjes hiero. (Dat is vast en zeker te danken aan de 8 maanden dat ik Psychologie studeerde.)
Maar wat zal de man of vrouw die op het punt stond op vakantie naar Italië te gaan, zich bij het inpakken van de reistas plotsklaps afvroeg of het ondraadloze scheerapparaat eigenlijk wel in de
wandcontactdoos op Sardinië past en of er misschien wel een verloopstekker aan te pas moet komen, en 10 minuten voor sluitingstijd van de winkels op Internet koortsachtig op zoek gaat naar een antwoord op deze vragen, gebaald hebben toen hij/zij bij deze race tegen de klok op deze plek totaal zinloos tot stilstaan werd gebracht; het enige wat ik van wandcontactdozen weet, is dat de mijne dankzij een rotsprong van één der katten ooit onder de Chocomel zat (of juist niet… zelfs dat weet ik niet eens).
Maar wat te denken van degene die, ongetwijfeld wanhopig want toch een lastig probleem hebbend, op zoek was naar een remedie tegen
‘kotsen bij pijpen’. Vlak voor het er weer ‘ns van moet komen, radeloos op het web nog gauw op zoek naar DE Gouden Tip over hoe het anders kan. Aanbeland op een website waarvan de titel notabene begint met ‘Avonturen’. Ai, die heb ik grof gefopt teleurgesteld; ik weet niks van kotsen…

3 Comments:

At 28/4/06 10:18 a.m., Blogger Paola said...

hahahhaaa ik lig compleet in een deuk hier....ik heb ook enorm veel van die zoektermen opgeslagen...ooit komt er ook zoiets.....

 
At 28/4/06 11:49 a.m., Blogger ary said...

Je bent weer erg grappig vandaag.
Sta trouwens ook versteld van de zoekthermen waarmee mensen op mijn site belanden. De meest populaire zijn nog altijd "kleine piemels"en "broek plassen". Levert me toch gauw zon 500 hits op jaarbasis op.;-)

 
At 28/4/06 8:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Betekenen die kleine piemels dan ook dat degene die (op mijn weblog vergeefs) zoekt naar het medicijn tegen kotsen bij pijpen, daarvoor beter op jóuw weblog kan zijn?
;-)

 

Een reactie posten

<< Home