11 april 2006

Over de doden niets dan goeds

Reve is niet meer. Ik heb nooit iets van hem gelezen. De laatste dagen wel veel óver hem. En dan wordt er volop gediscussieerd over wie hij nou (echt) was, hoè hij nou echt was, en wat moet je dan nog geloven?
Ik zoek het maar dicht bij huis en vertrouw op de informatie "uit de eerste hand":
Grotezus (en Pajos en GrBr) over Reve.

(Als je het linkje volgt kom je op een héél lange webpagina met héél veel verhalen. Mijn advies: als je de betreffende pagina voor je hebt, toets Ctrl+F (zoekfunctie) en tik in het veld achter 'zoeken naar': achterbank.)

6 Comments:

At 11/4/06 4:24 p.m., Blogger Paola said...

ik ken de avonden van hem maar verder ben ik niet stuk van zijn boeken....maar misschien zegt dat meer over mij........

 
At 12/4/06 6:31 p.m., Blogger ary said...

Fantastisch dat verhaal over het ophalen van Reve. Wat een interessant baantje ook. Je zou er bijna jaloers op worden.

 
At 14/4/06 9:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo!

Na "Op der achterbank...." moeten jullie natuurlijk ook nog even het daarop direct volgende relaas over de boekenkast van mijn Oom Johan, ("de Mister") lezen....
Dat zou mijn gevoel van eigenwaarde ten goede komen.

Pajos

 
At 14/4/06 9:54 a.m., Anonymous Anoniem said...

Paola,

Geeft niet hoor. Ook ik heb er meer niet gelezen dan wel (alsof dat een norm zou zijn...!)
In een aantal opzichten lijken Reve's boeken (die ik wel las) nogal op elkaar.
Toe iemand eens tegen hem zei dat hij zichzelf aan het herhalen was, antwoordde hij: "Wie moet ik anders herhalen?"

Afijn,

Groet

Jos.

 
At 14/4/06 11:49 p.m., Blogger John said...

Brand zaterdag maar een kaarsje voor hem, Claudy. Dan maak je een hoop goed:)

 
At 16/4/06 12:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

En zo geschiedde...

 

Een reactie posten

<< Home