16 maart 2006

Goede naam



Ik reed weer ’ns ergens achter. Nu achter een lesauto van autorijschool ‘Haast’. Daar kún je dan allerlei dingen bij of van denken, niet? Van ‘Autorijschool Haast’.
Vorige week ofzo of een andere keer – ik weet het niet meer precies en het doèt er ook helemaal niet toe – zag ik een lesauto waarop reclame van ‘Autoschadebedrijf Jansen’. Dat stemt helemáál tot nadenken, als je ‘t mij vraagt.

p.s.
Omwille van de privacy zijn de echte namen van betrokkenen veranderd in fictieve namen (hoewel Jansen bijvoorbeeld een heus bestaande naam is en dus helemaal niet zo fictief) behalve die van ‘Haast’ natuurlijk. Zou ik autorijschool ‘Haast’ hebben zien rijden en daar dan iets bij hebben gedacht, en vervólgens hier de naam veranderen in bijvoorbeeld Jansen, dan zou het nergens meer op slaan, hè.
(Mocht ik worden aangesproken op het feit dat ik ongeoorloofd iemands goede naam misbruik voor mijn weblog, dan zeg ik gewoon: “Mijn naam is Haast, ……”.)

p.s.
Om me ervan te vergewissen dat ik ‘Autorijschool Haast’ niet gedroomd of gefantaseerd heb, of niet per ongeluk hierboven toch een fictieve naam gebruikt heb, heb ik ‘Autorijschool Haast’ net even opgezocht op Internet.
Google gaf mij als zoekresultaat ook websites met ‘Autorijschool Haast-Recht’. Ook daar kun je dan in eerste instantie wel weer iets van denken. Maar dan zie je al snel dat ‘Autorijschool Haast-Recht’ gewoon in Haastrecht zetelt, en dan is het ineens een stuk minder spannend.

4 Comments:

At 16/3/06 4:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dag,

Het is me wat, met die waarnemingen, belevenissen en bespiegelingen van jou "on the road"

Pj

 
At 18/3/06 10:21 a.m., Blogger Paola said...

hehe...leuk!!! :-)

 
At 19/3/06 11:00 a.m., Blogger ary said...

Haast, dat klinkt op een bepaalde manier niet echt veelbelovend. Alhoewel, als ze er haast mee maken om je je rijbewijs te laten halen, is het natuurlijk wel weer goed. Maar waarschijnlijk hebben ze gewoon haast om je bankrekening te plunderen.

 
At 20/3/06 10:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

toch maar goed dat je bij een ander rijschool hebt gelest. Nu zie je waarom ik altijd zeurde over KIJKTECHNIEK.
Dan zie je tenminste alles. Toch blij dat ik je bankrekening heb geplunderd. Waarvoor mijn hartelijke dank.

 

Een reactie posten

<< Home