01 augustus 2006

Bloemetjes en bijtjes enzo

Nou dacht ik toch echt wel te weten van de bloemetjes en de bijtjes. Van hoe dat werkt en het vervolg. Toch werd ik onlangs dit aangaande nog verrast. Behoorlijk onaangenaam trouwens.
We gingen naar het verjaardagspartijtje van Grotezus in U. Paps, mams, Kleine(dikke)zus, tante D. en ik. Vliegt er, halverwege de rit, plotsklaps, onuitgenodigd een insekt door het open raampje aan de bestuurderskant de auto in. Een vlieg natuurlijk, maar niet zo maar één. Het was een heel vette en grote vlieg, die kan bijten en/of steken (ik weet niet precies wat het monstertje doet, maar gemeen is het evengoed). Een daas, dat was het, zo deduceerden we. Een Maasdaas, deduceerden we verder, want we reden juist voorbij de Maas.
Een Maasdaas… bah, die wil je niet in je auto (nee, geen Mazda, in dit geval) hebben. We verzochten haar dan ook vriendelijk doch dringend op te zouten, maar niks hoor... Madam reed brutaal wat kilometers mee. Nu hadden we ook een hoogzwanger familielid aan boord, en een hoogzwanger familielid en haar kind moet je, zeker in de laatste weken, tegen elke bedreiging van buitenaf beschermen, met je eigen leven als het moet.
Dat laatste bleek nou ook weer niet nodig; de auto op de eerstvolgende parkeerplaats een halt toeroepen om de Maasdaas in alle rust te kunnen verjagen, leek ons afdoende. En dat was het bijkans ook, ware het niet dat de Maasdaas hoogzwangerder (of hogerzwanger?) bleek dan Kleinezus, en haar niet schamele kroost in een paar kilometers tijd doodleuk op achterbank, zijportier en moeders’ shirt had uitgestrooid. Krioelen is misschien een te groot woord, maar er kropen intussen toch zo’n tien Maasdaasmaden door de auto.
En da’s dan gek, he?!
Toen ik tijdens de biologielessen over bloemetjes en bijtjes leerde, leerde ik dat vliegen, als ze HET gedaan hebben, eerst eitjes leggen, en dat dan uit die eitjes maden komen, die zich ongegeneerd volproppen en dan poppen worden en dan, eenmaal uitgepopt, vliegen.
Zo niet met de Maasdaas, blijkbaar. Een lui en gemakzuchtig beest, veronderstel ik. Het laat de Maasdaasmadenschaal gewoon achterwege bij de productie van nageslacht.

3 Comments:

At 2/8/06 1:10 p.m., Blogger ary said...

Bah wat vies. Nog eventjes en ze poepen kant en klare maasdaasjes uit. Hoewel dat er misschien nog wel smakelijker uitziet dan een nest maden.

 
At 2/8/06 10:50 p.m., Blogger John said...

Of is dit nou een bijtje uitgebreid verhaal om te verbloemetjes waar die maatjes echt vandaan kwamen?

 
At 6/8/06 7:16 p.m., Blogger Paola said...

mag ik even gepast ieeeeeeeeeeeksen.........

 

Een reactie posten

<< Home