14 augustus 2006

Las hermanas sin rumbo

Ik droomde dat ik met Kleinezus aan het Risken was. We vielen aan, we verdedigden, we kwamen, zagen en overwonnen of verloren. We verzamelden enthousiast en blij als kinderen de kaartjes waarmee we weer legers konden inzetten. We hadden plezier.
Nadat we beide een keer of vijf aan de beurt waren geweest, merkte een van ons ineens verbaasd op: "Hé, we hebben allebei nog helemaal geen opdrachtkaartje* gepakt".

Een droom die zich niet moeilijk duiden laat (hè, Grotezus en de rest?).

(De dag na de nacht met deze droom had ik Kleinezus aan de telefoon. De context waarin ben ik al weer kwijt, maar ineens zei ze 'Kamtsjatka'. Dat vind ik dan wel weer typisch, bijvoorbeeld.)

* Voor de evt. onwetenden onder ons: het spel Risk begint met het pakken van een kaartje waarop je opdracht, het (individuele) doel van het spel, staat omschreven. "Verover Europa, Australië en een derde continent naar keuze" bijvoorbeeld.

4 Comments:

At 15/8/06 1:49 p.m., Blogger ary said...

Ik voel me opeens heel dom, want ik kan de droom eigenlijk niet zo goed duiden. Is er een soort doelloze competitie tussen jullie?

 
At 15/8/06 4:48 p.m., Blogger Paola said...

ow risk, nooit meer gespeeld nadat ik het speelde met een fanatiekeling die niet tegen zijn verlies kon en ik de opdracht had zijn legers te verover......heel funny...

 
At 15/8/06 7:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

No need, Ary, je bent namelijk al errug warm; dankzij een akkefietje, al weer enige jaren geleden, waarvoor Kleinezus en ik ons nog altijd diep schamen, worden we door de rest van de familie 'De doelloze zussen' genoemd.

En, ja, Paool, very funny! 'k Neem aan dat jij won?! Tuuluk!
Ben zelf ook wel een fanatiekeling, maar dan in het doèn van spelletjes, en niet zozeer in het (willen) winnen.

 
At 13/9/06 10:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Kleinezus
Ondergetekende komt er niet zo vaak toe om des 's avonds nog eens op internet te gaan surfen. Zag dus nu (13 september) je berichtje pas dat al dateert van 14 augustus. Ja, een maand ...
Die droom van jou kan ik inderdaad wel plaatsen ... maar dacht dat je daar nu wel vanaf was ...
Dag,
Grotezus

 

Een reactie posten

<< Home