28 januari 2008

Dig, Dick!

Zoals dat van mij dus he...

Ik heb er al bijna een half jaar niet op geschreven, daarvoor ook een half jaar ofzo niet. Ik kijk er zelfs niet meer naar (om). Zo een keer in de maand (ofzo) schiet het door m'n hoofd: "O ja, ik heb ook nog een weblog".

Verwaarlozing alom dus.

En daardoor ben ik me twee, drie dingen gaan afvragen:

1a. Hoeveel van die verwaarloosde, vergeten weblogs en -sites zijn er eigenlijk (wel niet)? Weblogs waar geen hond meer naar omkijkt, ook de eigenaar en/of verzorger niet.
1b. Bestaat er daardoor inmiddels al zoiets als een Internetarcheolo(o)g(ie)? Mensen die zich bezighouden met digitale / virtuele opgravingen? Dat over 107 jaar mijn weblog ineens onder lagen inlogcodes, pop-ups, spam en andere smurrie vandaan wordt geschraapt, en een belangrijk onderzoeksobject wordt waar heel de wereld over praat (en het Internet - voor zover dat er dan nog is trouwens - van uitpuilt). Tja, zulke eer en belangstelling is voor jullie (weblogs), trouwe en/of fanatieke webloggers, niet weggelegd...

2. Is er zoiets, analoog aan Bureau Jeugdzorg, Kinder- en Dierenbescherming, als Weblogbescherming, Bureau Weblogzorg? Dat er binnenkort een inspecteur aan mijn deur staat die mij toebijt: "Het spijt me, mevrouw, maar we komen uw weblog uit huis plaatsen".

Kijk, ik kan nou wel (weer) beterschap gaan beloven, maar erg geloofwaardig is dat niet meer, dunkt mij.

2 Comments:

At 3/2/08 12:30 a.m., Blogger ary said...

Je staat in ieder geval nog steeds in mijn RSS reader. Was ook erg verbaasd dat die vertelde dat er een nieuw stukje op je site stond. ;-)

 
At 5/2/08 12:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je staat ook onder mijn favorieten..
GrBr

 

Een reactie posten

<< Home