31 maart 2008

Flabbergasted

Het is weer zover... 31 maart.
En wat is er op 31 maart?
Juist... dan moet heel Nederland om 22.00u nog gauw z'n belastingaangifte doen.

Zo ook ik. Hoewel... dit jaar was ik 'ns ruím op tijd. Op 30 maart om 21.57u was het bijna gepiept. Vervelend alleen dat m'n DigiD niet bleek te werken. Hoewel ik er behoorlijk van overtuigd ben dat ik de correcte inlognaam en het juiste wachtwoord heb ingevoerd, zal dat toch wel niet zo zijn; de techniek is tegenwoordig immers onfeilbaar... en ik nog steeds niet, hoe hard ik ook oefen.
Dus vanochtend ging ik maar 'ns bellen met de DigiD Helpdesk omdat ik wilde vragen hoe het nou toch allemaal verder moet en of het ooit nog wel goed komt. En omdat mij door DigiD ook sterk geadviseerd werd te bellen:


Ik werd al na 10 minuten verbonden met een vriendelijke medewerkster, en legde haar mijn problemen voor.
Vriendelijke medewerkster: "Dus u wordt geblokkeerd?!"
Vriendelijke medewerkster: "Dan zit er niks anders op dan een nieuwe DigiD aan te vragen."
Vriendelijke medewerkster: "Dat duurt een paar dagen."
Vriendelijke medewerkster: "Maar u wilt vandaag natuurlijk uw belastingaangifte opsturen."
Vriendelijke medewerkster: "Dus heeft u uw DigiD vandaag nodig."
Vriendelijke medewerkster: "Maar dat gaat dus niet."
Vriendelijke medewerkster: "Heeft u misschien een familielid, vriend of kennis die een DigiD heeft?"
Ja, die had ik wel...
Vriendelijke medewerkster: "Dan gebruikt u vandaag voor de belastingaangifte die(ns) DigiD. Da's geen probleem. En vraagt u voor uzelf een nieuwe DigiD aan."

...... (= ik, sprakeloos)